VFR to Visual Flight Rules czyli latanie z widocznością. Przeciwieństwem jest IFR (Instrument Flight Rules) czyli latanie z pomocą przyrządów. Najprościej wytłumaczyć IFR latają wszystkie wielkie samoloty komercyjne, VFR te małe awionetki (choć to bardzo ogólne i nie dokładne stwierdzenie najprościej porównać to tak).
VFR jest inny do planowania, trasa wygląda inaczej. Można pozwiedzać, pooglądać.
Był to mój pierwszy taki lot w 2014 roku. Mimo że niebo nie było bezchmurne to i tak dało się świetnie latać podziwiając widoki.
Lot odbył się na VATSIM z kolegą który również leciał Cessna 172.
Trasa wyglądała nastepująco:
EPRG (Lotnisko Rybnik Gotartowice)
Zbiornik Goczałkowicki
Bielsko Biała
Żywiec
Wisła
Harbutowice
Pawłowice
Żory
EPRG (Lotnisko Rybnik Gotartowice)
Lecieliśmy około godziny. Po drodze wstąpiliśmy na chwilę na lotnisko w Bielsku Białej i ruszyliśmy dalej.
Poniżej relacja:
Przygotowania do startu |
Po starcie w stronę Zbiornika Goczałkowickiego |
Widać zbiornik |
W stronę Żywca |
A teraz lecimy do Wisły |
Okolice Wisły |
Wreszcie wracamy, kierunek Pawłowice |
Żegnamy się z górami |
Widać Rybnik |
Widać lotnisko (niestety nie wygląda jak to prawdziwe gdyż nie ma aktualnej scenerii do pobrania) |
Rybnicki Orlik |
Na prostej do pasa, widać również kolegę. |
Ostatnie zdjęcie z kolegą po wylądowaniu |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz